Saturday 4 May 2013

mengundi oh mengundi ~

Posted by atikah arba'in at 23:30
Assalamualaikum ! hai hai !

seperti mana yang korang tau 5 mei 2013 menjadi sejarah buat rakyat malaysia.
sebab ape? korang yang tak kan tak tau kan..
esok kan hari mengundi..
so, sape2 yang boleh mengundi tu boleh la pegi mengundi esok.
tunai kan tanggungjawab anda !

aku tak pegi mengundi ke? ramai gak yang tanya..
belom bole mengundi lagi la bro. aku muda lagi..hehe (*perasan :p)
walaupun aku ni sweet 21, tapi lahir lambatkan..so tak bole lagi laa..
wait for next 5 years. in shaa Allah PRU ke 14 aku boleh mengundi..
(*doa2 la ye, aku teringin ni nak ngundi,  tapi tak cukup umor. haha)

kawasan rumah aku ramai jugak yang balek kampung untuk menunaikan tanggungjawab.
bagus bagus ! syabas !
tapi yang paling penting kan. musim mengundi jangan lah bermusuhan..
kau sokong parti lain, aku taknak kawan kau. ishh..tak sedap la kan macam tu.
tapi tu sebenarnya yang berlaku.
sepatutnya kite walaupun berlainan parti politik, jangan la sampai putus silaturrahim kn?
tak baek owhh..

kita sebagai rakyat Malaysia kene la bersatu untuk kekal kan keaman.
sape suke negara tak aman, kucar-kacir 
(*patriotik plak kan..hehe)
tapi tu la point yang penting sebenarnya..
biar negara kita terus maju aman damai. aminn ~

jom la same2 kite doakan yang terbaik untuk negara kita ek ;)

oke lah, tu je kot nak citer. hahaha

*renung-renungkan dan selamat beramal*

wassalam ~

0 comments:

Post a Comment

 

me my self and i Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

pelangi ungu. semua yang di tulis adalah milik blog ini