Sunday 12 May 2013

momo & bulat :3

Posted by atikah arba'in at 01:34
Assalamualaikum ! hai !

fuh ~  penat sangat berkerja. padehal baru 2 hari,,
tu yang tak larat sampai tak update blog. hehehe.
korang rindu aku tak? (*ade ke yg nak rindu? hehehehe :p)
tak kesah lah. hehe. sesekali nak perasan tak salah kan? acecece :)
tapi papehal pon, esok cuti !  yeah yeah yeah !
bole la kau merehat rehat kan kaki ku yang saket ini.
eh2, da melalut plak kan..
hari ni entry aku nak citer pasal momo & bulat.

korang mesti dapat teka momo ngn bulat tu sape kan?
cepat tekaa (*eh ape die?)
yeay ~ korang pandai.. pasal kucing aku yang aku ternak 2 ekor yang aku citer kat entry lepas. hehee
(*aku lah penternak kucing yang berjaya)
so, sesape yang nak kucing, boleh contact aku. jgn segan2..

oke, first aku nak citer pasal momo.
momo ni kucing mak aku kutip kat umah orang je.
orang tu taknak jage sebab ntah. heee. so mak aku amik la.
very very the noty one.
nak tengok gambar2 dye?
tengok ni,, dari kecik sampai besar.
momo ni ade nick name taw.
momo a.k.a momo mokk. hahaha

*ni la my dear momo mokk sayang <3 heee







momo ni sangat manja, baek dan kuat jeles. hahaha..tp cute sangat.
kalau bab makan memang sangat memilih..aku ngn mak pening tak taw nak bg makan pe sebab dye tak ske frikies ngn wishkest (*aku tak taw eja. hahaha)
dye makan makan smarthear yg kitten pnye je. walau pon da tua. hehe

kucing aku yang kedua adalah bulat. bulat ni anak kepada momo.
lupe nak cakap yang momo ni gegirl. hehe
bulat plak jejantan (*bole ke? cam jejantas plak. haha)
nick name bulat plak adalah latlat. hehehe
bulat ada hobi dye sendiri. hari2 akan buat kat sume orang dalam umah ni:

1. suka gigit + cakar orang.
2. suke menyorok dan sergah tangkap kaki orang. konon2 nak bagi terkejut la. haha
3. suke meow2 kat luar pintu toilet klu de orang dalam tu. (*terganggu semua hajat. hehehe :p)
4. bila datang angin taufan dye, bulat akan lari satu rumah sampai gedegang2 bunyik dye langgar pintu bilik.
5. suka panjat langsir (*mak aku mengamuk suda)
6. suke berebut makan dengan momo. walaupon da ade makanan dalam bekas dye. tapi dye tetap nak yg momo makan.
7. ni hobi yang last, memang wajib dye buat. suke bagi orang marah dye. dok senyap kejap pastu buat balek. ish3..teruk betol.

banyak tak hobi bulat? hahaha. sabor je la layan dye neyh.
tapi klu time dye manja. asyik suruh orang pelok dye, belai2 dye.
tu je la keje klu nak manja2.
sekarang korang tgk la gmba2 bulat erh :)

bulat a.k.a latlat









walaupon macam mana degil pon due ekor ni. aku tetap sayang diorang.
diorang memang BFF aku. klu aku sedih diorg wat aku gelak. ade je keletah diorang nie ^^
aku nak bagi tau korang, momo nak beranak lagi. so, sesape yang nak anak kucing untuk dibela..jangan segan silu bagi tau aku keyh. aku bagi foc je.

okey lah. ni je kot nak share2 dengan korang.
kalau korang de nak share citer pasal kucing korang, komen la keyh.
in shaa Allah aku akan balas.

thanks for reading ye kawan ;)

wassalam ~ adioss ! 










0 comments:

Post a Comment

 

me my self and i Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea

pelangi ungu. semua yang di tulis adalah milik blog ini